Loading...
Tutorial Install .NET Framework 3.5 Offline Windows 8 Sesetengah software memerlukan .NET Framework untuk beroperasi. Kalau tiada software tersebut tak dapat lah korang nak install software penting korang tu dan asyik popup yang annoying suruh install .NET Framework 3.5 tersebut seperti imej dibawah ni.


Jadi, di sini XLAWS ada jalan untuk fix masalah ini dengan menggunakan CMD.

Step 1: Buka CMD, run as administrator.

Step 2: Mount DVD Windows 8 Consumer Preview (Guna PowerISO) atau masukkan DVD yang dah burn Windows 8 Consumer Preview atau nak guna USB device pun boleh.

Step 3: Masukkan command ini ke CMD


Tukar F: dengan path DVD/USB Windows 8 Consumer Preview dan enter untuk memulakan proses. Contoh seperti imej dibawah.


Tunggu proses install sehingga 100% dan siap!.

No comments:

f t g Join This Site Info Recent Comments X

About Me :

X
Online Peoples

Nama gue Dandy, gue dari Tangerang, Indonesia.IdolGroup / GroupBand yg gue sukai Muse, Dragonforce, Noah, JKT48.Hobby gue Blogging, Futsal, Badminton. udah kurang/lebih 5 bulan gue maen di Dunia Blogging. Gue lebih suka Blogging dibanding main Game, karna Blogging, gue bisa Design", Editing HTML, CSS, Javasciprt dan JQuery, tapi itu juga belom sepenuhnya bisa/paham. Gue benci sama Plagiat, kenapa ? ya, karna plagiat itu kerjaannya hanya mengikuti Style orang lain.

ScH-Share™ Is Valid HTML5
X